Moderne ledere har brug for lederskab

fra at lære hemmeligheden om klar kommunikation både i teamet og med medierne, at forstå og bruge gestus; fra at lære at lytte til erkendelse og overvinde fordomme (jorden regel: Tænk over de ord, du hører, ikke den person, der siger dem); fra læsning effektivt til at tage noter og forbedre hukommelse; fra at bruge telefonen til at skrive breve og meget mere.
Fordi det moderne samfund konstant forandring, nødt moderne ledere og ledere til at forbedre deres færdigheder konstant og indsamle viden afgørende for deres organisationer.
Lederskab teorier
I 1960 beskrevet Douglas McGregor to adfærdsmæssige teorier, “Teori X” og “Teori Y”, i sin bog “Den menneskelige Side af virksomhed”.
Teori X repræsenterer tanken om afgørelse af kontrol, de sÃ¥kaldte “pisk og gulerod” filosofi af forvaltningen. Ifølge Freud mennesker er naturligt doven og skal kontrolleres eller straffet for at arbejde effektivt. Nogle ledere tror, disse bekræftelser. I det moderne samfund sÃ¥dan tilgange fører ingen steder hen: medarbejdere blive frustreret, utryg pÃ¥ arbejdspladsen, tendens til at indadvendt, udføre bare fordi de er bange for nogle konsekvenser, og ikke fordi de er motiverede. SÃ¥ længe denne teori – du kan finde en bedre beskrivelse af det pÃ¥ nettet ved at skrive Douglas McGregor i enhver søgemaskine – vil pÃ¥virke ledere, vil de reelle potentialer af en medarbejder forblive skjult.
Mcgregors teori Y giver betydning til kommunikation og menneskelige relationer. Ledere, der skaber en harmonisk arbejdsmiljø motivere arbejdstagere. Ideen er, at en tilfreds hold opnår mål hurtigere og mere dygtige end en frustreret, frygtsomme team. Ideologer i teori Y giver tillid til deres tilhængere, ved hvordan man kan lytte og hvordan man belønne dem og støtter initiativ og kreativitet. De individuelle og organisatoriske mål kan integreres. Dette er slags tilgang det moderne samfund længes efter. Folk har brug at blive respekteret og værdsat for hvad og hvem de er. Selv om der findes fælles træk for os alle, er det en forkert tilgang at generalisere.
Hvorfor motivere?
Forkæl dine medarbejdere som individer og snart vil du være i stand til at høste frugterne af deres arbejde. Og glem ikke: en “tak, godt gjort” motiverer og vinder et hjerte og et vundet hjerte betyder et skridt i retning af at nÃ¥ loyalitet.
At motivere midler til at forstå menneskets natur. Motivation er en afgørende faktor i eksistens og succes i et selskab, og det er en færdighed, som skal læres. Glemme den idé, at penge er den primære motivator. Sikkerhed er i dag en større stimulering: arbejdsløsheden bestemmer arbejdstagere til at værdsætte sikkerheden for et job. Nå, sikker medarbejdere vil handle positivt til et raise eller et penge præmie, men hvis de ikke lide jobbet, virksomheden eller (ja!) manager er usandsynligt, at de vil præstere deres bedste.
Konklusion
Som mennesker har en normal disposition for at følge visse holdninger, bør moderne ledere og ledere være forsigtig og foretage eksempel. For at undgå opfattelsen af inkonsekvens i management teamet, uddannelse deres lederskab færdigheder er en nødvendighed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *